Записи в рубрике 'Сучасна астрономія'

Пошук планет в Сонячну систему. Комети

Комети є найефективнішими небесними тілами в Сонячну систему. Комети - це своєрідні космічні айсберги, які з заморожених газів, складного хімічного складу, водяного криги й тугоплавкого мінерального речовини у вигляді пилюки і більше великих фрагментів. Хоча комети подібно астероїдам рухаються навколо Сонця по конічним кривим, зовні вони разюче від астероїдів. Якщо астероїди світять отражённым сонячним світлом й у зору телескопа нагадують повільно рухомі слабкі зірочки, то комети інтенсивно розсіюють сонячне світло у деяких найхарактерніших для комет ділянках спектра, і тому багато хто комети видно неозброєним оком, хоча діаметри їх ядер рідко перевищують 1 - 5 км

Комети та його спостереження

У Сонячну систему крім великих планет та його супутників рухається безліч про малих тіл: астероїдів, комет і метеоритів. Малі тіла Сонячної системи мають розміри від сотень мікрон до сотень кілометрів/ Астероиды. З погляду фізики астероїди чи, як його ще називають, малі планети - це щільні і міцні тіла. По складу і властивостями їх можна умовно розділити втричі групи: кам'яні, железокаменные і залізні. Астероид є холодним тілом. Але він, як, наприклад, і Місяць, відбиває сонячне світло, і тому ми можемо спостерігати його вигляді звездообразного об'єкта. Звідси й відбувається назва "астероїд", що у перекладі із грецької означає зіркоподібний. Оскільки астероїди рухаються навколо Сонця, їх становище стосовно зіркам постійно зростає і досить швидко змінюється. У цій початкового ознакою спостерігачі і відкривають астероїди

Людина на Місяці

Не дивно, перший політ космічного апарату вище навколоземній орбіти направили до Місяця. Ця честь належить радянському космічному апарату "Місяць- l ", запуск якого було здійснено 2 січня 1958 року. Відповідно до програмою польоту кілька днів він пройшов з відривом 6000 км від поверхні Місяці. Пізніше тому ж році, минулого тижня такий апарат серії "Місяць" досяг поверхні природного супутника Землі

Як утворюється кратер

Розмір, радіус R кратера, що утворюється при надзвуковому зіткненні метеорита з поверхнею, можна наближено встановити з підрахунку того що витрачається енергія метеорита : E = mv ? /2 . Швидкість ( v ) входження метеорита у повітря Землі трохи перевищує другу космічної швидкості 11,2 км/с, потім він знижується від гальмування у атмосфері (у подальших оцінках вважатимемо швидкість зіткнення метеорита з земної поверхнею рівної 10 км/с). Енергія метеорита ( Є ) залежить, в такий спосіб, переважно з його маси ( m ), яка може змінюватися на вельми межах

Астероиды і маленькі планети

Досить часто на небі з'являються космічні прибульці. Їх розміри обчислюються від кількох основних сотень метрів близько тисячі кілометрів. Це астероїди і комети. Астероиды, чи малі планети, звертаються між орбітами Марса і Юпітера, і неозброєним оком невидимі/ Найбільші з астероїдів - Церера ( d =1050 км = це майже територія штату Техас, США), Паллада ( d =608 км), Веста ( d =538 км) і Гигея ( d =450 км). Можливо, астероїди виникли тому, що якийсь причини речовини зірвалася зібратися за одну велике тіло- планету, можливо також, що колишня тут планета розпалася і астероїди - її залишки. Цю думку наводить і те, що кілька астероїдів мають не кулясту, а неправильне форму. Сумарна маса астероїдів оцінюється лише на 0,1 масу Землі, отже цієї маси бракує для освіти планети наче земля

Астроблема Янсисъярви

Озеро Велике Янисъярви лежить у південно-західній частині Карелії. Географічні координати центру озера -61 ° 59 ' с.ш., 30 ° 57 ' в.д. Ставиться до басейну Ладозького озера. Площа водної поверхні дорівнює 174,9 км ? , загальна площа (з островами) становить 176,4 км ? . Найбільша довжина- 18,2 км , найбільша ширина -15 км . Кількість островів -43. Площа островів -1,5 км ? . Берегова лінія малоизвилиста, її довжина по материку 98 км , з островами -123 км . Обсяг водної массы-2038 млн.м ? . Висота над рівнем моря -66,4 м. Озеро має овальну форму кілька витягнуту із півночі на південь. Острови розташовані вздовж берегів, крім трьох відособлених, що у центральній частині Великого Янисъярви. Береги озера переважно кам'янисті, піднесені, здебільшого вкриті лісом, місцями зустрічаються скелясті берега (т.зв. «баранячі лоби»)

Червоне усунення

Впродовж останнього десятиліття в фундаментальної фізиці зроблено ряд фундаментальних відкриттів, особливо у області за назвою фізика високих енергій. Важливі експериментальні результати вперше відкривають глибоку взаємозв'язок субъядерных частинок і прихованих сил, які у надрах речовини. Але ще більше вражаючі успіхи у сфері теоретичного осмислення отриманих результатів. Тон задають дві нові Концептуальні схеми: так звана Теорія вeликoгo oбъeдинения (ТВО) і суперcиммeтрия. Ці наукові напрями спільно призводять до дуже приваблива ідеї, за якою вся природа зрештою підпорядкована дії якоїсь суперсилы, що дається взнаки у різних “іпостасях”. Ця сила досить мощна, щоб зробити наш Всесвіт і наділити її світлом, енергією, матерією і додати їй структуру. Але суперсила – щось більше, ніж просто созидающее початок. У ньому матерія, простір-час і їхню взаємодію злиті в нероздільне гармонійне ціле, породжує таке єдність Всесвіту, яка того ніхто гадки не мав. Призначення науки сутнісно залежить від пошуку єдності. Пов'язуючи різні явища у загальну теорію чи загальне опис, вчений як б з'єднує частини навколишнього нас надзвичайно складного світу. Останні відкриття фізиці викликають ентузіазм оскільки дозволяють охопити теоретично все явища природи у межах єдиної описової схеми

Розширення всесвіту

Є багато глибоких філософських негараздів у основі нашого сучасного розуміння фізики. Починаючи від самих більших масштабів, з природи Великого Вибуху, руху всесвіту і походження космологічної структури. У межах космосу ми знаємо, чому працює загальна теорія відносності – що таке гравітація і інерція? У нашому власному масштабі ми помітили, що всесвіт містить дивні складності, які дають їй фрактальную геометрію, яку знайти в капающем крані, скорочень серця, гірських ланцюгах, змінах вартості акцій і папоротях, але в нас ніякої ідеї, чому це. Згодом в маленьких масштабах квантова механіка виявилася з погляду філософії поза людського розуміння – справді, деякі видатні теоретики припустили, що шукати інтерпретацію буде помилкою – математичні процеси, що дають правильні відповіді, хоча ми бачимо не знаємо чому, слід сприймати називається як реальність, і ми годі було турбуватися про реальності