Записи в рубрике 'Внеземные цивілізації'

Зародження радіоастрономії

Грудень 1931 року ... У одній з армійських лабораторій її співробітник Карл Янський вивчає атмосферні перешкоди радиоприему. Нормальний хід радіопередачі хвилі 14,7 м порушений шумами, інтенсивність яких немає залишається постійної

Прозрачна чи атмосфера?

Важко повірити, що повітря майже прозорий, щодо наших очей доходить тільки незначна частка всіх випромінювань, що у природі вузький, інший широкий, відповідають двом «вікнам прозорості» в земної атмосфері. Ліва їх лежать у основному області видимих променів — від ультрафіолетових до інфрачервоних. На жаль, атмосфера Землі не прозора для променів, довжина хвилі котрих значно менша 290 миллимикрон. Водночас у далеких ультрафіолетових областях спектра розташовані спектральні лінії багатьох хімічних елементів. Ми не бачимо, і тому наші інформацію про хімічний склад небесних тіл далеко ще не сповнені останнім часом астрономи намагаються вирватися поза межі повітряної оболонки Землі та побачити космос, в «чистому вигляді». І це ним вдається. Высотные ракети і повітряні кулі виносять спектрографы та інші прилади в верхні, дуже виряджені верстви атмосфери, де він автоматично фотографують спектр Сонця

Про пильність радіотелескопів

Завдяки складним оптичним явищам промені від зірки, уловлені телескопом, сходяться над одній точці (фокусі телескопа), а деякою невеликої області простору поблизу фокусу, створюючи зване фокальное пляма. У цьому вся плямі об'єктив телескопа конденсирует електромагнітну енергію світила, уловлену телескопом. Якщо в телескоп, зірка нам видасться не точкою, а кружечком з помітним діаметром. Але це справжній диск зірки, лише її зіпсоване зображення, викликане недосконалістю телескопа. Ми створене телескопом фокальное пляма

У пошуках позаземних цивілізацій

Зоряна ніч. У неуявної дали тихо сяють тисячі сонць. І раптом, як ніби одне з зірок зірвалася і полетіла, залишаючи на небі вузеньку підсвічену смужку. Усі явище зазвичай займає частки секунд, рідше лічені секунди. Такий вигляд мають «падаючі зірки», чи метеорити,— явище, добре знайомі кожному ще з дитинства. Коли небу пролітає «падаюча зірка», це, що у земну атмосферу з безповітряного світового простору вторглася крихітна тверда частинка вагою грами і навіть частки грама — метеорна тіло. Рухаючись зі швидкістю десятки кілометрів на секунду, сильно стискує собі повітря. Він яскраво світиться, створюючи попереду метеорного тіла так звану «повітряну подушку». Її ми бачимо як «падаючу зірку», тоді як саме метеорна тіло через дрібниці безпосередньому спостереженню не доступно

Квазари

Астрономи виявили, деякі галактики, лише відсотків від їх загальної числа, мають надзвичайної потужністю. Нормальні галактики – основне населення Всесвіту – випромінює енергію, яку вироблено їх зірками: світло нормальної галактики – це загалом зоряний світло, испускаемый мільярдами зірок, які входять у її складу. Для активних галактик тут інше. У енергії активної галактики переважає не зоряний світло, а щось інше

Історія відкриття Урана

Уран — сьома планета від поверхні Сонця й третя за величиною. Цікаво, що Уран хоч і більше коштів у діаметрі, але вже менше масою, ніж Нептун. Уран іноді ледь бачимо неозброєним оком на вельми ясні ночі; його неважко ототожнити в бінокль (коли знаєте точно, куди дивитися). Невеликий астрономічний телескоп покаже невеличкий диск. Відстань від поверхні Сонця 2870990000 км (19.218 а .е .), екваторіальний діаметр: 51,118 км , вчетверо більше земного, маса: 8.686 . 10 25 кг , 14 мас Землі. Період звернення навколо Сонця — 84 з чвертю року. Середня температура на Уране — близько 60-ти Кельвинов. Уран — старовинне Грецька божество Неба, самий ранній вищий бог, який був батьком Хроноса (Сатурна), Циклопа і Титану (попередників Олімпійських богів).

Таємниці Всесвіту; Меркурій

Існує переказ, ніби Микола Коперник за своє життя жодного разу я не бачив Меркурій, постійно що приховується в сонячному промінні. Справді, безсмертному праці Коперника «Про вращениях небесних сфер» не наводиться одного спостереження цієї планети, виконаного нею самою. У межах своїх розрахунках руху Меркурія Коперник використовує спостереження Птолемея, його сучасника Теона . Проте, говорячи про труднощі вивчення Меркурія на широті Кракова, Коперник помічає: “… усе ж можна зловити та її, за умови що взятися це з більшою хитрістю .” Звідси можна дійти невтішного висновку, що Коперник усе ж таки ”излавливал ” Меркурій, але віддав перевагу використовувати точніші дані

«Червона планета» – Марс

Найбільш досліджувана зараз планета – Марс. Середня температура майже -55 0 З (Землі + 15 0 З). температура всієї планети може впасти вдосвіта до -80 0 З. У марсіанського літа біля екватора температура становила +30 0 З, але, можливо, у деяких сферах поверхню будь-коли нагрівається до 0 0 З Як засвідчили польоти “Маринеров”, загальне тиск лежать у області 3 - 7 мб (Землі 1000 мб). У цьому тиску вода скоро випаровуватися при низьких температурах. Атмосфера містить небагато азоту та аргону, але головна маса - вуглекислота, що має сприяти фотосинтезу; але ще менша в марсіанської атмосфері кисню. Спостерігаючи полярні шапки, астрономи дійшли висновку, що вони складаються із води. Вважалося, що можуть складатися з твердої вуглекислоти (сухого льоду). У атмосфері неодноразово спостерігалися хмари різних типів, по - видимому, які з крижаних кристалів (взагалі освіту хмар на Марсі - рідкість. Спектроскопически недавно було виявлено вода, але вологість винна бути дуже низької. Це може вказувати на змочування грунту вологою атмосфери, така явище буває дуже рідко. Не видно руху рідкої води на планеті, хоча переміщення води від полюси до полюса справді відбувається (принаймні танення південної полярною шапки північна наростає).